top of page
Vaasan ensi- ja turvakoti fy. Vasa mödra- och skyddshem rf.-PhotoRoom_edited.png

YHDISTYS

Vaasan ensi- ja turvakoti ry on vuonna 1986 perustettu voittoa tavoittelematon järjestö.

Yhdistys on yksi ensi- ja turvakotien liiton 30:stä jäsenyhdistyksestä.

Kansalaisjärjestönä yhdistys on luotettava ja myönteinen kumppani, joka toimii ja vaikuttaa sekä paikallisesti että valtakunnallisesti tuen tarpeessa olevien lapsiperheiden sekä lähisuhdeväkivaltaa kokeneiden auttamiseksi. Yhdistyksen toiminnan tavoitteena on perhekeskeisin menetelmin turvata lapsen oikeus suotuisiin kasvuolosuhteisiin ja turvalliseen kehitykseen, tukea vanhemmuutta ja perhettä sekä ehkäistä perhe- ja lähisuhdeväkivaltaa.

Yhdistyksen perustehtävä on toimia perheiden edunvalvojana, puolestapuhujana ja tukijana muuttuvissa olosuhteissa. Yhdistys kehittää jatkuvasti kokemustietoon ja tutkimukselliseen tietoon perustuvia ammatillisia työmenetelmiä ja ratkaisuja haavoittuvissa olosuhteissa elävien auttamiseksi.

Yhdistyksen toimintaan kuuluvat turvakotipalvelu, väkivaltatyön avopalvelut sekä ero lapsiperheessä työ.

Huomioimme asiakkaamme yksilöinä, kohtelemme kaikkia samanarvoisesti ja kunnioitamme asiakkaan itsemääräämisoikeutta.

Kaikilla toimijoillamme on vaitiolovelvollisuus, ja teemme parhaamme auttaaksemme avun tarpeessa olevia auttamalla koko perhettä.

Tavoitteenamme on mahdollisuus elämän muutokseen.

Yhdistyksemme visio:

Jokaisella on oikeus olla turvassa

Yhdistyksemme arvot:

Rohkeus